למה באמת צריך טכנאי מחשבים?
טכנאי המחשבים שלנו, כאן, באתר איי טי קרו, מוסמכים עם תעודות, בעלי ניסיון טכנולוגי עשיר וותק של שנים רבות בתיקון ושידרוג מחשבים ולא פחות חשוב מכך, יודעים לתקשר בצורה ידידותית, שקופה ואמינה מה הבעייה עם המחשב, מה דרוש כדי להחזירו לכשרות, כמה זמן לוקח תהליך התיקון ומהי העלות הסופית.
עולם טכנולוגי
מחשבים וטכנולוגיות משתנים ומתפתחים ללא הפסקה ותמיד ישנה דרישה לטכנאי מחשבים.
אין ספק שעולם המיכשור הטכנולוגי על סוגיו ורבדיו השונים עשיר מאוד ורבים מאיתנו נוגעים בו מקצועית.
רוב העבודה שלנו בסופו של דבר, מתנקזת לרוב, למחשב האישי שלנו שבו אנו מנהלים את כל המידע והפרויקטים שאנו עובדים עליהם, לכן חשוב לנו כי אם המחשב שלנו מתקלקל באיזושהי צורה נשמח לקבל עזרה מיקצועית מטכנאי מחשבים מנוסה עם תעודות הסמכה מיקצועיות ורישמיות, שאוהב את עבודתו ואוהב לעזור לאנשים.
למרות שטכנאי מחשבים יוצרים, מרכיבים, מתקינים ומתחזקים מערכות מחשב, תפקידם העיקרי הוא פתרון בעיות במחשבים, ובמיוחד בעיות חומרה ומערכות הפעלה.
בדרך כלל תפקידו של טכנאי מחשבים עשוי לכלול את התחומים הבאים: חומרה: התקנת ספקי כוח חדשים, שדרוג קושחה, תיקון לוחות אם וכו’.
תוכנה: פתרון בעיות או התקנה של מערכת ההפעלה, התקנת תוכנה או אפליקציה, סריקת וירוסים או שילוב חומת אש וכו’.
רשת: הגדרה ושמירה על קישוריות לאינטרנט, תצורת רשת, שיתוף, הגדרת מדפסת וכו’.
התקנים חיצוניים או היקפיים: התקנה, פתרון בעיות ותיקון עכברים, מקלדות, מצלמות, רמקולים, צגים וכו’.
טכנאי מחשבים יכול להתמחות במחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, שרתים או כולם.
צוות הטכנאים באתר עוסק גם בתיקון מחשבי מק גם בתיקון מחשבי pc.
מה עוד עושה ומהם כישוריו הנוספים של טכנאי מחשבים?
הוא נמצא בחזית ומוכן לפעולת תיקון חשובה של מחשב תקול.
מתקן ומשחזר מידע מכונן קשיח שעבר תאונה או התקלקל.
מתקן תקלות של תוכנות מחשב, יישומים ומערכות הפעלה שונות כמו חלונות של מיקרוסופט, מערכת ההפעלה של אפל ואחרות.
מבצע שימור, שיפור ותחזוקה כללית של המחשב האישי הבייתי שלנו או המחשב המקצועי שלנו בעבודה.
טכנאי מחשבים עובד בד״כ כטכנאי מקצועי בתוך חברה גדולה, כיועץ מחשבים לעסקים, במרכזי מחשוב פרטיים שמוכרים ומתקנים ציוד קצה ובמעבדות
מחשוב קטנות וגדולות הנותנות שרותי תיקון ושדרוג מחשבים ללקוחות פרטיים ועיסקים.
עבודת טכנאי המחשבים יכולה להתבצע בבית הלקוח, בבית העסק או אף ע״י שליטה מרחוק על המחשב התקול ותיקונו ע״י תוכנה לשליטה מרחוק על המחשב.
בעל ידע נרחב בתוכנות מיקצועיות לשיפור ותיקון ביצועי מחשבים.
ניקוי, טיפול והגנה מפני וירוסים ותוכנות רוגלה.
בניית מערכי מחשוב קטנים, בינוניים ועד גדולים עם מספר רב של מערכות מחשוב הפועלות יחדיו כרשת מחשבים לעסקים וארגונים
כולל הטמעת שרתים ראשיים המחוברים לרשת המיחשוב עם יכולות שמירה, ניהול ושיתוף של מידע כלל אירגוני.
עדכון, החלפה וניהול של דרייברים [מנהלי התקנים] של תוכנות ומערכות הפעלה.
עוד מידע על טכנאי שמתקנים מחשבים ניידים ונייחים:
יכולות טכניות כמו גם תקשורת אנושית
טכנאים צריכים להיות בקיאים במגוון מערכות מחשב, פלטפורמות תוכנה ושפות קידוד כדי להתמודד ביעילות עם הבעיות השונות שעלולות להתעורר במערכת מחשבים נתונה.
בנוסף למיומנויות טכניות אלה, על טכנאי מחשבים להחזיק מיומנויות של תקשורת בין אישית לעבודה מול אנשים כדי לתקשר את אופי הבעיות לממונים וללקוחות,
ובכך לפתח אסטרטגיות למזעור תופעות חוזרות ונשנות.
אבחון מחשבים
אבחון בעיות מחשב הוא מיומנות חיונית עבור טכנאי מחשבים. זה יכול לכלול בעיות תוכנה כמו וירוסים והסרת תוכנות זדוניות,
כמו גם בעיות חומרה כולל קביעה אם רכיבי מחשב מסוימים נכשלים וכיצד להחליף או לתקן אותם.
אבחון מחשבים כולל סדרה של פרוטוקולים הכוללים פריקת מתח בכדי להבטיח את שלומם של הטכנאי והעובדים סביבו.
טכנאי מחשבים עובד עם נהלי הבטיחות הללו ומשתמש בהם בכל פעם שמתחיל ליישם תיקון.
רשת מחשבים
משרדים ברחבי הארץ משתמשים ברשתות מקומיות כדי לחבר בין מחשבים יחד כדי להקל על שיתוף קבצים ואבטחתם
טכנאי מחשבים צריכים להיות בעלי ידע מעמיק כיצד פועלות רשתות מחשבים, כיצד להקים אותן וכיצד לפתור בעיות כאשר הן מתעוררות.
מצוינות בתחום המיומנויות הספציפי הזה יכולה להעסיק טכנאי מחשבים כמקצוען בתחום ה- IT המפקח על הרשת של חברה גדולה.
הטכנאי עשוי גם לשמש כמומחה רשת שבונה רשתות מחשבים לעסקים מקומיים.
כישורי תקשורת
ז’רגון ממוחשב יכול להראות מסובך ומבלבל לכל מי שלא עבר הכשרה של טכנאי תיקון מחשבים. טכנאי מחשבים צריכים להיות בעלי כישורי
תקשורת כדי להעביר מידע חשוב על בעיות מחשב או רשת לאנשים המשתמשים בציוד באופן שהם יכולים להבין בקלות.
כאשר משתמשים מבינים את הבעיה וכיצד היא נגרמת, הם יכולים לפתח אסטרטגיות כדי להימנע מיצירת הבעיה שוב בעתיד.
זה יכול לעזור לבנות אמון בין טכנאי מחשבים והמשתמשים שמולו המרחיבים את הידע במחלקות אחרות של עסק.
שירות לקוחות
אבחון ותיקון מחשבים הם ענף מכוון שירותים. לטכנאי חייבת להיות גישה ידידותית בכדי לשמור הלקוחות לטווח הארוך,
אין מקום בתחום זה לטכנאי מעייף ובעל כישורי שירות לקוחות ירודים. חלק מפיתוח מיומנויות שירות לקוחות נהדרות הוא
לרשום את צרכי הלקוח ולהציב את מה שהלקוח רוצה על פני יעדים או אג’נדות. כאשר לקוחות מאמינים שהם מתמודדים עם הוגנות וכנות,
סביר להניח שהם יחזרו אם יתעוררו צרכי מחשוב אחרים. חווית שירות לקוחות חיובית יכולה להביא גם לעלייה בלקוחות על סמך ביקורות חיוביות מפה לאוזן.
לסיכום:
כל מומחי המחשבים שלנו באיי טי קרו, נבחרו בקפידה. ויודעים לתקן ולפותר בעיות מחשב. בעלי ידע מיומן, ניסיון מעשי וכלים שונים לתיקון ותחזוקה של חומרת מחשבים, תוכנה ונושאי רשת/אינטרנט והם בעלי מוכנות לשירות אישי עם שיקוף מהימן וידידותי מול הלקוח.
עוד המלצות על טכנאי מחשבים תוכלו למצוא בעמוד הבא: https://www.itcrew.co.il/